15 Şubat 2011 Salı

Oyun İçin Prensipler

Kontratınızı yapmak için yeterli löveniz yoksa, alternatifleri analiz etmelisiniz. Bazen rakiplerde daha büyük bir kart olmasına rağmen büyük bir kartınız ile el kazanmayı denersiniz. Bunu yapmak için şansa ihtiyacınız vardır. Daha büyük kart rakiplerde sizin lehinize plase olmalıdır. Eğer öyle ise dikkatli bir oyunla fazladan bir löve kazanma imkanınız olur.

Empas

Şu renge bakın:

YER:                   R4     Eğer dam sizde olsaydı ruayı oynayıp rakip ası çıkarır-
DEKLARAN:      32     dınız. Dam da alıcı olurdu. Dam sizde olmayınca ruayı
                                      Oynamanın yararı olmaz. Rakipler ası alır ve onlarına
Damı alıcı olur. Bu gibi durumlarda, büyük karta doğru oynayarak bir löve kazanabilirsiniz. Buna empas yapmak denir. Rakiplerdeki kartların sizin lehinize plase olmalarını ümit edersiniz.
Mesela:
                            R4
         AV975                    D1086
                            32

Siz güneyden yere doğru oynadığınızda, as solunuzdaki rakipte ise bir löve kazanırsınız. Solunuzdaki rakip yerden önce oynamak mecburiyetindedir. Ası oynarsa siz yerden dörtlüyü verirsiniz. Ası oynamazsa yerden ruayı koyarsınız. As sağınızdaki rakipte olmadığı için rua löveyi kazanır.

Empas her zaman löve kazanamaz. Mesela rakiplerin kartları şöyle dağılmış olabilir:
                            R4
         V975                     AD1086
                            32

Siz yere doğru oynarsınız. Solunuzdaki rakip küçük bir kart verir ve siz empas yapmak üzere yerin ruasını koyarsınız. Maalesef as sağınızdaki rakipte olduğu için empasınız başarılı olmaz. Mamafih en iyi gayretinizi denediniz. Bu rengi nasıl oynarsanız oynayın löve kazanmanıza imkan yoktu. As kötü yerde idi.

Başka bir empas örneği de şöyledir:

YER:                   AD    Daima sağlam bir löveniz vardır, as. Bu renkten iki
DEKLARAN:      32     löveye ihtiyacınız varsa, büyük kartlara doğru oynama
                                      prensibini uygularsınız. Solunuzdaki rakip küçük bir kart verirse yerin damını koyarsınız. Ruanın solunuzdaki rakipte olmasını ümit ediyorsunuz.
Mesela:
                            AD
         RV87                                      109654
                            32

Sağınızdaki rakipte damdan büyük bir kart yoktur, onun için löveyi siz kazanırsınız. Eğer rua sağınızda olsaydı empasınız kaybederdi. Siz da başlangıçta olduğu gibi bir löve alırdınız.

Antreler

Yukarıdaki örneklerde, fazla bir löve yapabilmek için doğru elden oynamak durumundaydınız. Oyun sırasının belli bir elde olmasını isteyeceğiniz bir çok zaman olabilir. Mesela bir elde sağlam löveleriniz varsa o ele geçmek istersiniz.

Bir elden diğerine geçmenizi sağlayacak bir kart veya kart kombinasyonuna antre denir. Bir antrenin iki öğesi vardır: bir elde sağlam bir löveniz olması ve diğer elde de aynı renkten daha küçük bir kart olması gerekir. Küçük kart diğer ele geçmenize imkan sağlar. İşte basit bir örnek:

YER:                   A       Kartların bu kombinasyonu yere bir antre sağlar. Yerin
DEKLARAN:      2       sağlam kartına geçmek için elinizde oynayabileceğiniz
                                      Küçük bir kart var.

İşte bir örnek daha:

YER:                   R42   Bu renk iki ele de antre sağlamaktadır. Elinizdeki
DEKLARAN:      A65   küçük kartlardan birini yerin ruasına oynayabilirsiniz,
                                      Veya yerin küçük kartlarından birini oynayarak elinizdeki asa geçebilirsini.

Antreler çok yararlıdır. Gerekli zamanda doğru elde olmanızı sağlarlar. Deklaran olarak antrelerinizi dikkatli kullanmalısınız onları boş yere harcamayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder